Moje hobby - moja przyszłość
Mein Hobby - meine Zukunft/My hobby - my future
4 upalne dni przełomu maja i czerwca grupa 16 uczniów z naszej szkoły spędziła w Almadzie, w naszej partnerskiej portugalskiej szkole.
Tym razem nasi uczniowie zajmowali się umiejętnościami, które kształcą dzięki swoim talentom i hobby. Bo wiadomo, że najlepiej się uczymy tych rzeczy, które sprawiają nam radość: malowanie, szermierka, badminton, gotowanie. Warto się zastanowić, jakie kompetencje kształcimy dzięki naszemu hobby. I o tym właśnie rozmawiali nasi uczniowie wraz z portugalskimi partnerami. Bo czy gotowanie to tylko umiejętność przygotowywania potraw? Nie, to także nauka precyzji, przewidywania efektów swojej pracy oraz „chemia w praktyce”. Czy sport to tylko umiejętność kopania piłki lub zręczność? A może to też możliwość rozwijania umiejętności ponoszenia porażki - przecież ani w sporcie, ani w życiu nie wygrywamy bez przerwy. Warto się tego nauczyć!
Nasi uczniowie mieli możliwość zaprezentowania swoich talentów przed portugalską publicznością, ale też wzięli udział w różnorodnych zajęciach rozwijających kompetencje. Było też sporo kultury w praktyce: warsztaty bębniarskie, na bębnach Portabuka, charakterystycznych dla Portugalii, a dokładniej dla emigrantów z Brazylii, a razem z seniorami z Uniwersytetu 3 wieku (nigdy nie jest za późno na rozwijanie swojego talentu!) nasi uczniowie uczyli się grać się na portugalskich gitarach cavaquinho. Były też warsztaty geometrii połączone ze sztuką, a obiektem badań były mozaiki na chodnikach w Lizbonie.
Nasi uczniowie i uczniowie z Portugalii porozumiewali się podczas trwania projektu oczywiście w językach obcych, uczyli się też trochę portugalskiego i zachęcali swoich partnerów do poznania paru słów po polsku. Angielski, niemiecki, portugalski i polski - bo nie ma znaczenia w jakim języku mówisz, ważne, że się komunikujesz. Nie jest też ważne, jak biegle mówisz w obcym języku, jaką masz ocenę w szkole z angielskiego albo z niemieckiego - w grupie znajdzie się zawsze ktoś, kto pomoże Ci w prezentacji czy też codziennej komunikacji.
Podsumowując rok szkolny 2022/2023 - 7 tygodni w roku szkolnym nasi uczniowie byli zaangażowani w Erasmusowe aktywności. Dwa razy przyjmowaliśmy gości u nas – w listopadzie 16 uczniów i 4 nauczycieli, a w kwietniu 30 (!!!) uczniów z 5 krajów i 14 nauczycieli. Pięć razy wyjeżdżaliśmy z projektami Erasmus za granicę - październik Grecja - Rodos 4 uczniów - październik 7 uczniów Niemcy, styczeń 8 uczniów Portugalia i luty 4 uczniów Dania i ten opisywany powyżej wyjazd 17 uczniów do Portugalii. Zrealizowaliśmy 36 mobilności uczniowskich(!) w klasach 7-8, w których mamy w sumie 78 uczniów. Każdy, kto się zaangażował w projekt miał szansę wyjechać, a jeżeli nie w roku poprzednim, to na pewno wyjedzie w przyszłym. Właśnie dostaliśmy informację, że przyznano nam kolejne finansowanie Erasmus na rok szkolny 2023/2024. Dobrze jest też wspomnieć, że z finansowania Erasmus akredytacja skorzystali też nauczyciele: 2 wyjazdy jobshadowing - obserwacja pracy nauczyciela za granicą, 1 kurs metodyczny, 2 kursy językowe, a już na wrzesień i październik dwie nauczycielki z naszej szkoły mają zaplanowane kursy językowe.
Pallotti to szkoła, która uczy ale też uczy się sama!
Cieszymy się z funduszy europejskich w naszej szkole - to już 13 rok realizowania projektów uczniowskich i nauczycielskich z pomocą funduszy unijnych.
Zapraszamy w przyszłym roku, klasy 7 i 8 na wyjazdy, ale do współpracy i wyjazdów w kolejnych latach zapraszamy też uczniów z klasy 6.
![]() |
![]() |