Aktualności

czyli wiadomości z życia szkoły

Pożegnanie Pallottiego

Dzisiaj nastąpiło przekazanie Szkoły Podstawowej im. Wincentego Pallottiego. Nowym Dyrektorem Szkoły został ks. Michał Orzoł. 
Minęło 15 lat od momentu, kiedy przyjechałem do Ożarowa Mazowieckiego i mogłem uczestniczyć w budowaniu tego wspaniałego dzieła jakim jest Szkoła Pallottiego. W mojej pamięci i sercu pozostaniecie Wy wszyscy, którzy tworzyliście i tworzycie tę Społeczność Szkoły. 
Cieszę się Drodzy Nauczyciele, Pracownicy Szkoły, że mogłem Was spotkać na mojej drodze i że wiele mogłem się od Was nauczyć. Podziwiam Waszą pracę, trud i zaangażowanie. To Wy jesteście fundamentem tej szkoły i to od Was zależy, jaka będzie przyszłość tej placówki.
Dziś myślę też o Was, moi drodzy Absolwenci i Uczniowie. O waszych talentach, zdolnościach i o tym, jak wielu z Was mogłem poznać osobiście. Myślę o naszych lekcjach religii i dyskusjach, o rajdach i wycieczkach, o wyjazdach z „Comeniusa” i „Erasmusa”. To był wspaniały czas przebywania z Wami. Każde spotkanie, szczególnie po latach, było dla mnie ważne. Uświadamiałem sobie, jak wiele w życiu już osiągnęliście, jak różne są Wasze historie i że warto pracować w edukacji, warto być w szkole, warto uczyć i wychowywać w wolności i do wolności.
Drodzy Rodzice, pamiętam spotkania z Wami - te pogodne i te trudne. Kiedy ze sobą zgadzaliśmy się i kiedy mieliśmy odmienne zdania. To była dla mnie prawdziwa lekcja życia, którą zabieram ze sobą. Jesteście dla mnie wzorem troski o swoje dzieci, których wychowanie i edukacja jest dla Was istotna.
Chciałbym też podziękować Władzom Samorządowym - Panu Staroście Janowi Żychlińskiemu i Panu Burmistrzowi Pawłowi Kanclerzowi, za wsparcie, życzliwość i pomoc we wszystkich sprawach, z którymi do Was przychodziłem.
Szkoła Pallottiego to wspaniałe dzieło Was Wszystkich i każdy z Was tej szkole był i jest potrzebny. To Szkoła, w której uczeń jest zaopiekowany i może liczyć na pomoc wychowawców, nauczycieli, pracowników szkoły. To Szkoła, w której uczymy się rozumieć siebie nawzajem z godnością i szacunkiem. To Szkoła, która jest otwarta na Świat, na inne kultury, inne religie, które nie są dla nas zagrożeniem, ale nas otwierają i ubogacają. Dlatego drodzy Absolwenci możemy Was spotkać w rożnych częściach Polski i Świata. To Wy jesteście Ambasadorami Szkoły Pallottiego.
Cieszę się, że mogłem być małą cząstką Waszej historii życia. 

Cieszę się Drodzy Nauczyciele, Pracownicy Szkoły, Absolwenci i Uczniowie, że mogłem Was spotkać i że nie tylko mnie wiele nauczyliście, ale też ukształtowaliście. Nie byłbym tym kim jestem teraz, gdyby nie Wy i ta Szkoła.
Księże Dyrektorze Michale życzę Tobie i całej Społeczności Szkolnej opieki Wincentego Pallottiego i Błogosławieństwa Bożego w kontynuowaniu tego dzieła.

Z całego serca Wszystkim Wam dziękuję.
ks. Paweł Szczupak

W roku szkolnym 2018/2019 Dominika Rybska, Julia Kozdrowicka i Natalia Rybska otrzymały stypendia naukowe przyznawane z funduszy „Mazowieckiego program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych - najlepsza inwestycja w człowieka”. W ramach programu każda z nich musiała wykonać konkretne, wcześniej zaplanowane działania mające na celu rozwój ich uzdolnień i zainteresowań. Jako kierunki, w których chciałyby poszerzać swoje umiejętności wybrały nauki chemiczne, matematyczne oraz naukę języka angielskiego. Pieniądze otrzymane ze stypendium przeznaczyły w szczególności na wyjazdy na wakacyjne kursy językowe oraz obozy naukowe, a także na sprzęt elektroniczny i literaturę.

Moje stypendium dotyczyło chemii. Przez ten rok przygotowywałam się do konkursu kuratoryjnego z chemii oraz kilku mniejszych konkursów. Dzięki materiałom zakupionym za stypendium i pomocy p. Urszuli Pietrasik – która była moim opiekunem i której bardzo dziękuję – udało mi się otrzymać tytuł laureata. W sierpniu wyjeżdżam, już po raz trzeci, na sfinansowany ze stypendium Obóz Naukowy Politechniki Warszawskiej, który naprawdę polecam 😊 – Dominika

Swoje stypendium otrzymałam z matematyki oraz języka angielskiego. Moimi opiekunkami były p. Agnieszka Rysz oraz p. Katarzyna Karcz, którym bardzo dziękuję za pomoc. W ramach działań czytałam powieść w języku angielskim oraz uczyłam się funkcji matematycznych. Otrzymane fundusze przeznaczyłam na laptop, z którego korzystać będę w celach naukowych oraz kurs językowy na Malcie. - Julia

W ramach mojego stypendium postanowiłam rozwijać swoje umiejętności językowe. Moim opiekunem była p. Agnieszka Rysz, której bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Działania, które podjęłam dotyczyły m.in. wyjazdu językowego do Niemiec, czytania czasopism po angielsku, udziału w kółku języka angielskiego oraz wakacyjnego kursu językowego na Malcie. - Natalia

Dzięki stypendium bardzo wiele się nauczyłyśmy. Miałyśmy okazję przetestować nasze umiejętności organizacji i pracy pod presją czasu oraz poszerzyłyśmy swoją wiedzę z wielu dziedzin. – Dominika, Julia, Natalia:)

 

 

To już VI Wewnątrzszkolny Konkurs Językowy w naszej szkole. Przypominamy, że to chyba jedyny MULTIJĘZYCZNY konkurs, w którym biorą udział nasi uczniowie. Trzeba się wykazać znajomością i biegłością w 2 obcych językach, obowiązkowo dla wszystkich angielski a oprócz tego niemiecki lub hiszpański! Tylko klasom najmłodszym troszkę „odpuściliśmy“;) i pozwoliliśmy na udział w konkursie dotyczącym tylko angielskiego, ale za to z elementami plastyki. Piękne prace naszych najmłodszych uczniów można podziwiać na zdjęciach: „Forrest” wylepiony szyszkami czy też słowo „seashells” – muszelkami. Klasy 4-6 miały zadanie muzyczno-recytatorskie z hiszpańskiego lub niemieckiego i lekturę do przeczytania po angielsku. Przy okazji pierwszego etapu odkryliśmy nowe talenty muzyczne i aktorskie:). A klasy 7,8 i 3 gimnazjum, aby udowodnić, że są multijęzyczni musieli najpierw wcielić się w rolę przewodnika po niemiecku lub hiszpańsku i oprowadzić nas po wybranej atrakcji turystycznej, następnie wykazać się znajomością i zastosowaniem 50 idiomów po angielsku a w trzecim etapie wykazać się wiedzą na temat znanych postaci z W. Brytanii, Niemiec i Hiszpanii. Trzeci etap na zmianę w dwóch językach obcych! Można? Można! Warto dla 1000 złotowego (!) Stypendium Językowego ufundowanego przez Radę Rodziców i dla rozwoju multijęzyczności, tak potrzebnej w obecnym świecie. Gratulujemy wszystkim uczniom biorącym udział. Nawet jeśli nie zdobyliście w tym roku nagrody, to wszystko, czego się nauczyliście pomoże Wam w relacjach, kontaktach, w rozwoju. Zwycięzcom gratulujemy szczególnie. Klasy najstarsze: Stasiek 3b i Asia 3a. Klasy 4-6: Paulinka klasa 5, Helenka klasa 4 i Mateusz klasa 5 oraz klasa 1: Wojtek, Dominik i Paweł. I pamiętajcie języki otwierają przed Wami świat!

IMG 8304

IMG 8298

IMG 8302

IMG 8299

IMG 8300

Paula odwroc

 

 

Anitka

odwrocone kolory

 

 IMG 6823 2

 

 

We wtorek 18.06, dzień przed końcem roku szkolnego odbył się bal... BAL ABSOLWENTÓW.

Po raz pierwszy szkołę kończą aż cztery klasy: dwie ósme szkoły podstawowej i dwie trzecie gimnazjum. Na parkiecie 80 (już prawie) absolwentów. Nasze uczennice i uczniowie nie do poznania, suknie, makijaże, eleganckie koszule, buty na szpilkach (zrzucone z nóg dość szybko - to też element edukacji;) Polonez a potem już zabawa. Dziękujemy za program artystyczny, podziękowania, prezenty i za wspólną zabawę. Weseli, inteligentni, piękni, pełni energii i planów na przyszłość młodzi ludzie, to Wy!!!

IMG 8313  IMG 8315IMG 8325 .IMG 8334

IMG 8338 . IMG 8345

IMG 8350 . IMG 8351

 

7 czerwca gościliśmy w naszej szkole p. Arkadiusza Niemirskiego – pisarza, autora książek dla młodzieży, takich jak „Testament bibliofila”, „Pojedynek detektywów” czy „Pasztetowe wakacje”.

Pan Niemirski opowiadał zgromadzonym uczniom o swoim życiu, pasjach, dokonaniach i przede wszystkim o dziełach, których jest autorem. Dowiedzieliśmy się, że jest miłośnikiem Zbigniewa Nienackiego i jego utworów oraz kontynuatorem słynnej serii o Panu Samochodziku.

Podczas spotkania mieliśmy okazję wysłuchać krótkich opowieści o tym, jak rodziły się pomysły do kolejnych książek, gdzie Autor szukał inspiracji i natchnienia. A potem przyszedł czas na pytania… Tych było co niemiara, zwł. od uczniów piątej klasy:) Na zakończenie szczęśliwcy mogli nabyć książkę z autografem pana Niemirskiego.

Blisko dwugodzinne spotkanie było dobrym sposobem, by poznać osobowość Arkadiusza Niemirskiego – kabareciarza i gawędziarza, ale też wniknąć w problematykę jego licznych powieści, poznać ich genezę i cel, jaki przyświecał autorowi, gdy pracował nad kolejnym utworem.

A po wakacjach…

Wszystkich chętnych zaprosimy do konkursu. Tematem będzie jedna z książek naszego Gościa, ale… to po wakacjach:)

Zapraszamy na Wywiad z Panem Akadiuszem

P1011263

P1011264

P1011267

P1011270

 

IMG 8517

Zakończyliśmy akcję "Rowerowy Maj". 

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za sumienne porzyjeżdżanie do szkoły na rowerach, a maj nie był łaskawy dla rowerzystów... Podobno to jeden z bardziej zimnych i deszczowych majów od wielu lat.

Pieczątki w Waszych Rowerowych Paszportach pokazały, że w większości byliście na rowerach w szkole 15 razy na 20 dni szkolnych - a byli tacy, którzy przyjeżdżali codziennie. GRATULACJE!

Niektórzy odebrali swoje nagrody przed końcem roku, kto nie zdążył, każdy, który na rowerze był w szkole 15 razy lub więcej,  zapraszamy we wrzesniu, upominki czekają:)

Codziennie do szkoły na rowerach przyjeżdżali: Adam 8a, Natalia 7, Zuzia klasa 7, Wiktoria klasa 7, Julka klasa 7, Lena klasa 4, Zosia z 7, i Artur z 6. Prawie codziennie: Agatka klasa 4, Michalina klasa 5, Paweł klasa 6, Krzysiek klasa 3 gimnazjum, Dominik klasa 7, Wojtek 8a. SUPER!

Nagrodę za największą liczbę kilometrów przejechanych w maju dobył Antek z klasy 5 - ponad 400km a potem w czerwcu dołożył jeszcze 445km na rajdzie w Austrii. WoW! Gratulacje!

Mamy nadzieję, że jeżdżenie na rowerze wejdzie Wam w nawyk, to zdrowe, dobre dla środowska a świat z perspektywy roweru jest piękniejszy:)

 

Przed samym zakończeniem roku szkolnego pogoda wakacyjna...

Nikt już nie umiał usiedzieć w szkolnych murach, dlatego w Pallotttim wakacje rozpoczęły się w tym roku troszkę wcześniej;))))

Klasy 2, 6 i 8a próbowały swoich sił na kajakach a klasy 4,5 i 7 wyruszyły do Kampinosu na grę terenową po puszczy i na pieczenie podpłomyków.

Zdecydowanie czerwiec to już nie pora na naukę, a raczej pora na naukę w praktyce!

 

IMG 8504  IMG 8502

IMG 8499 IMG 8230

IMG 8171  IMG 8259

IMG 8267

IMG 8495 .     IMG 8498

IMG 8501

 

 

 

17 maja br. w szkole przeprowadzony został I Konkurs Krasomówczy „Legend czar”. Jego celem jest m. in. poznawanie historii i kultury poszczególnych regionów Polski, opowiadanie związanych z nimi legend, propagowanie czytelnictwa oraz doskonalenie umiejętności krasomówczych.

Zaczęliśmy od regionu, jakim jest Mazowsze i to ono stanowiło tegoroczne wyzwanie.

Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie jednej legendy związanej z terenem Mazowsza (tzn. dotyczącej miejscowości, zabytku itp.), którą należało przedstawić ustnie w sposób barwny i ciekawy. Mile widziane były przebrania i rekwizyty.

Bardzo cieszy fakt, że wszyscy uczestnicy konkursu zaprezentowali interesujące i często mało znane legendy, co dowodzi rzetelnego przygotowania się do wystąpienia. Wszyscy starali się też jak najlepiej i najciekawiej opowiedzieć wybrane historie, czyniąc to z naprawdę wielkim zaangażowaniem i aktorskim gestem.

Po burzliwych obradach jury zdecydowało się przyznać nagrody następującym uczniom:

I miejsce Martyna Armusiewicz (kl. 4)

II miejsce Mateusz Kokoszka (kl. 5)

II miejsce Helena Kaczanowska (kl. 4)

III miejsce Aniela Gurtowska (kl. 5)

Nagrodzeni otrzymali bony do Empiku, a wszyscy uczestnicy konkursu nagrody pocieszenia, zasłużone brawa i życzenia sukcesu w przyszłorocznym konkursie.

Radzie Rodziców składamy serdeczne podziękowania za ufundowanie nagród i pomoc w przeprowadzeniu konkursu.

P1011168

P1011169

P1011170

P1011171

P1011172

P1011204

P1011161

 

P1011162P1011163

P1011164

 

Przed samym końcem roku uczniowie kończący szkołę, uczący się niemieckiego, postanowili sprawdzić na jakim poziomie opanowali język Goethego, Mozarta i Einsteina.

Klasy 8 przystąpiły do egzaminu na poziomie A1: Goethe Zertifikat A1 - Fit in Deutsch 1, klasy 3 gimnazjum do egzaminu na poziomie A2: Goethe Zertifikat A2 - Fit in Deutsch.

Dwoje śmiałków z klasy 3 gimnazjum postanowiło zmierzyć sie z certyfikatem na poziomie B1( tylko po 3 latach nauki!) i...

Wszyscy zdali, wszystko sie udało, a raczej nie "udało się" tylko nasi uczniowie umieli:)

21 osób zdało certyfikat potwierdzając tym samym poziom opanowania języka. Gratulacje!!!

Certyfikat A1:

Emilka, Ula, Karolina, Wiktor, Marysia z klasy 8b

Natalka, Madzia, Łucja, Tomek, Kacper, Paweł, Julia z 8a.

Certyfikat A2:

Dominika, Stasiek, Martynka, Zuzia, Gabrysia, Ola, Piotrek, Filip, Ula z klasy 3.

Certyfikat B1: Ania 3b i Mateusz 3a

Wir sind stolz auf EUCH!!! 

Rajd Rowerowy Wysokie Taury 2019

Tegoroczny rajd za nami. Juz wiemy, że Wysokie Taury to GÓRY. No może nie najwyższe, ale z perspektywy roweru to HIMALAJE;)

445 km za nami, wszyscy przejchali całą trasę!!!

Ania, Hania, Basia i Karolina, Dominik, Paweł, Marceli, Karol, Wiktor, Antek (duży) i Antek (kolarz;), Piotrek, Grzegrz, Tomek, Kacper - Gratulacje!!! Jak było? Zapraszamy do obejrzenia zdjęć, a tak w skrócie: 

pobudka, śniadanie, namioty, rower (dętka, łańcuch, przerzutka...), dużo wody i kremu z filtrem, podjazd, zjazd, kąpiel w górskim jeziorze, camping, namioty, Wiener Schnitzel, prysznic, spać i.... tak w kółko. Nudno? No właśnie nie! 

Od września zapraszamy na nowe rowerowe przygody:)

austria1

austria2 . austria 10

austria6 .  austria 12

austria3 .  austria 14ausrtia 20  austria7

austria 19 . austria 17  austria 13

2e6fb579 04bc 49e6 a77d e22aa39008c1

f9d1724f bab0 498e 86a7 81c5478d8303

a32a2547 30fe 428c ba44 4f224dac00a6

Koordynatorzy projektu "Vielfalt und Integration", który wraz z partnerskimi szkołami z Niemiec, Chorwacji, Portugalii, Austrii i Niemiec prowadziliśmy od dwóch lat, spotkali się na ostatnim spotkaniu w tureckiej szkole w Antalii. Przyszedł czas na ewaluację, podsumowanie działań i zaplanowanie kolejnych projektów na przyszłość. Podczas tych dwóch lat gościliśmy w Polsce 29 uczniów i 10 nauczycieli z naszych partnerskich szkół. Nasi uczniowie: 16 osób odwiedzili Wiedeń, Lizbonę i chorwacki Vidovec. Wiele działań za nami, wiele inspirujących spotkań. Poznawaliśmy naszą różnorodność religijną, kulturową, etniczną. Nasi uczniowie poznawali dane o imigrantach i emigrantach w naszych krajach, o ich wpływie na godpodarkę, o integracji rówieśników - uchodźców. Nauczyliśmy się, że różnice to bogactwo. Inny nie znaczy obcy, każde spotkanie z kims innym niż my, to możliwość poznania, rozwoju. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w projekt za wspólne działania.

6b4dd5d1 a38b 4560 b167 759c7519bc91

IMG 7350                             IMG 7357                              IMG 7351

 

 

Vukovar to miasto wielu kultur, z wojenną, jakże niedawną, historią ale i teraźniejszością, kolorową pełną młodych ludzi, którzy przez tydzień gościli u siebie uczniów z 5 krajów. To czas na dzielenie się talentami, przyjaźnie i budowanie mostów do przyszłości.

Zapraszamy do relacji naszych uczniów z wizyty projektowej Erasmus+ Brücken bauen - Mosty, Vukovar 10-15.05.201 9 IMG 7347                 IMG 7353                  IMG 7348

Piątek - Dnia 10 maja o godzinie 7:30 spotkaliśmy się na lotnisku Chopina żeby zacząć naszą przygodę z Erasmusem. Około godziny 9:30 wylecieliśmy z Polski i za półtorej godziny wylądowaliśmy w Chorwacji. Do przyjazdu autobusu i przylotu kolejnych państw zostało trochę czasu więc wraz z naszymi nauczycielkami poszliśmy się posilić w pobliskiej pizzerii. Spotkaliśmy osoby z innych krajów i wspólnie czekaliśmy na autokar. Podróż trwała 4 godziny, a my powoli poznawaliśmy nowych ludzi. Kiedy podjechaliśmy pod szkołę w Vukovarze, zostaliśmy bardzo miło powitani przez naszych gospodarzy i pojechaliśmy do domów żeby się wyspać i przygotować na kolejny dzień pełen wrażeń. - Ola

Sobota-pierwszy dzień w Vukovarze, czas prezentacji i pierwszych międzynarodowych przyjaźni. Każdy z nas przekraczając rano próg nowej szkoły na pewno czuł lekkie zdenerwowanie, ale też ekscytację i ciekawość. Dzień zaczęliśmy od spotkania w sali gimnastycznej z dyrekcją oraz od pokazu przygotowanego przez chorwackich uczniów. Potem przyszedł czas na nasze prezentacje. Dowiedzieliśmy się wielu nowych informacji i mogliśmy lepiej poznać osoby z innych krajów. Wszyscy byliśmy zdumieni różnorodnością talentów: lekkoatletyka, taniec, śpiew, malowanie, modeling. A to przecież tylko kilka przykładów! Gdy przyszedł czas na zaprezentowanie Polski, wszyscy (oczywiście niezwykle pewni siebie i bez cienia stresu ;)) wyszliśmy na środek sali i… okazało się, że część naszego quizu nie działa. Na szczęście udało nam się szybko opanować sytuację. Kolejnym punktem naszego dnia były gry integracyjne. Staraliśmy się zapamiętywać nasze imiona i nawiązywać pierwsze rozmowy. Następnie udaliśmy się na obiad. Wszyscy pokochaliśmy serwowane tam desery: w szczególności tiramisu oraz panna cotta. Ale czy był to już koniec wrażeń na dziś? Oczywiście, że nie. Nasi partnerzy przygotowali dla nas jeszcze wiele atrakcji. Kolejnym zadaniem było stworzenie drewnianej płytki przedstawiającej nasz kraj. Zasadziliśmy również swoje własne drzewka i przybiliśmy obok nich stworzone przez nas tabliczki. Na koniec uczestniczyliśmy w warsztatach dotyczących zangle art. Mogliśmy dać upust swojej wyobraźni i stworzyć coś oryginalnego. Od godziny siedemnastej mieliśmy czas wolny, spotkaliśmy się z naszymi partnerami i ich przyjaciółmi. Był to dzień, który zapamiętam na bardzo długo. - Ania

Niedzielę rozpoczęliśmy aktywnie od wycieczki do Muzeum Vucedol. Podzielono nas na dwie grupy. Jedna poszła je zwiedzać, zaś druga wybrała się na spacer, aby obejrzeć rzekę Dunaj. Pani przewodnik była bardzo miła i posługiwała się prostym językiem, by każdy mógł ją zrozumieć. Po obejrzeniu nowoczesnego muzeum, w którym dowiedzieliśmy się o historii Vucedolu, pojechaliśmy do szpitala w Vukovarze,w którym podczas domowej wojny w byłwj Jugosławii zabitych zostało 2500 osób. Ogromne wrażenie robi pokój, w którym znajdował się podest, na którym stały świece. Całe pomieszczenie było w lustrach, a przez głośniki były wyczytywane imiona osób, które poniosły śmierć podczas ataku na szpital.

Potem zjedliśmy obiad. Moim zdaniem był to najlepszy posiłek podczas całego wyjazdu. Następnie rozpoczęliśmy grę terenową po centrum Vukovaru w 5 grupach, po jednej osobie z jednego kraju. Szukaliśmy kodów QR, które przekierowywały nas na stronę z zadaniami. Najszybciej z pytaniami poradziła sobie grupa czerwona. Gra była niezwykle ekscytująca, ale późniejsza atrakcja zrobiła na nas jeszcze większe wrażenie. Był to rejs statkiem po Dunaju. Przekroczyliśmy granicę i przez chwilę znajdowywaliśmy się na terenie Serbii. Tych widoków nie da się opisać. Po skończonej wycieczce wróciliśmy autokarem do szkołę, gdzie odebrali nas nasi partnerzy. - Gabrysia

Poniedziałek - W poniedziałek już od samego rana mielismy się stawić w szkole gdzie uczą się nasi chorwaccy partnerzy. Razem z nimi bralismy udział w lekcjach. Niektórym przypadła lekcja informatyki, a innym matematyki. Po lekcji wszystkie kraje (oprócz Chorwacji) zebrały się przed szkołą i razem pojechalismy do Kopacki Rit Nature Park. Mimo bardzo deszczowej pogody udało nam się przepłynąć się promem po rzece gdzie przewodnik opowiedział nam trochę o zwierzętach jakie zamieszkują tamtejsze tereny. Obejrzelismy także film przedstawiający ten właśnie park w trakcie zimy czy jesieni. Następnym punktem na liscie był obiad. Zjedlismy go na terenie małego chorwackiego skansenu w małej restauracji. Ostatnią rzeczą jaką udało nam się zrobić w grupie było udanie się do Osijek do dużej galerii handlowej gdzie każdy z nas miał czas aby kupić potrzebne nam rzeczy czy po prostu pójsć do kawiarnii. O 18:00 powrócilismy do Vukovaru do szkoły skąd odebrali nas nasi partnerzy. Tak zakończył się ( dla niektórych ) czwarty dzień wizyty w Chorwacji. - Zuza

Środa - Nadchodzi dzień pożegnań i ostatnich chwil z naszymi gospodarzami i nowymi przyjaciółmi. O godzinie 7 rano spotkaliśmy się przed szkołą i wsiedliśmy do autobusu żeby pojechać na lotnisko. Dotarliśmy tam po godzinie 12 więc do naszego samolotu zostało nam kilka godzin. Pożegnaliśmy się z wszystkimi państwami i wspólnie postanowiliśmy żeby pojechać do centrum Zagrzebia na obiad. Po smacznym posiłku zrobiliśmy ostatnie zakupy, kupiliśmy pamiątki i wróciliśmy na lotnisko. Około godziny 18 wsiedliśmy do samolotu i ze smutkiem pożegnaliśmy Chorwację. O godzinie 19:30 przylecieliśmy do Warszawy. - Ola

 

IMG 7365

Mazowieckie Stypendium Naukowe

                Na początku zeszłego roku szkolnego udało mi się zakwalifikować do projektu „Mazowiecki program stypendialny – najlepsza inwestycja w człowieka”, w ramach którego otrzymałam stypendium naukowe. O programie dowiedziałam się od mojej wychowawczyni, pani Iwony Słabosz, a moim opiekunem naukowym została pani Monika Przystupa.dominika rybska

              
Uczniowie zakwalifikowani do stypendium otrzymują pieniądze, które są przeznaczone na wszelkie pomoce naukowe, literaturę, wyjazdy itp. związane z wybraną dziedziną (w moim przypadku matematyką). W zamian trzeba przeprowadzić jakiś projekt i zaprezentować jego wyniki na forum klasy, szkoły itp. Ja zobowiązałam się do nauki obsługi programu Geogebra, a później zaprezentowania jego możliwości przed klasą. Geogebra służy do nauki i nauczania matematyki, a zwłaszcza geometrii. Dzięki niej można zwizualizować funkcje oraz zależności pomiędzy dwu- i trójwymiarowymi obiektami i figurami. Podczas prezentacji pokazałam klasie zadania, które rozwiązałam za pomocą Geogebry, a także sposoby, aby „bawić się” tym programem.

                Myślę, że udział w programie stypendialnym był bardzo ciekawym doświadczeniem. Dzięki niemu miałam możliwość spróbować wielu nowych rzeczy i dużo się nauczyć. Uważam, że każdy może wziąć udział w tym programie, bo naprawdę warto.

 

Dominika Rybska

 

ggbm.at/B8uS6f33

ggbm.at/mwKdJTR8

ggbm.at/V7ADENH2

 

https://www.geogebra.org/m/V7ADENH2

Search