Od koła wodnego po silnik spalinowy
Grupa projektowa: Łukasz Paszkot, Michał Kozarzewski, Antoni Kozłowski
Opiekun projektu : Ewa Bogusz
Głównym celem naszego projektu było pokazanie uczniom klasy 6, jak wyglądały pierwsze silniki oraz jak zmieniały się na przestrzeni lat. Dzisiaj silniki otaczają nas na każdym kroku, a ludzie zazwyczaj nie wiedzą, jak działały kiedyś, a jak działają teraz. W związku z projektem dowiedzieliśmy się jeszcze więcej o silnikach, aby stworzyć prezentację dla klasy 6. Po prezentacji zagraliśmy w internetowy quiz „KAHOOT", aby sprawdzić i utrwalić wiedzę naszych słuchaczy. Następnego dnia przeprowadziliśmy grę terenową. Na terenie szkoły (boisko i park) ukryliśmy 15 kartek z zadaniami, które uczniowie musieli odnaleźć. Przewidzieliśmy też jedno dodatkowe zadanie za 2 punkty. Polegało one na ułożeniu kształtu lub słowa związanego z silnikami. Uczniowie nie mogli odpowiadać na więcej niż jedno pytanie. Staraliśmy się urozmaicić grę, dlatego po siódmym pytaniu zabtaliśmy telefony, aby uczniowie bazowali tylko na wiedzy z prezentacji. Na oczach wszystkich zrobiliśmy silnik homopolarny. Składał się on z magnesu neodymowego, baterii i drucika miedzianego, który bardzo dobrze przewodzi prąd. Dzięki dobremu zamocowania wszystkich elementów mogliżmy zaobserwować ruch drucika wokół baterii.
Jesteśmy dumni, że udało nam się uporać ze wszystkimi problemami, które pojawiły się w czasie realizacji naszego projektu. Jednym z nich była nieprzewidziana pogoda w dniu gry terenowej. Na szczęście udało nam się namówić uczniów klasy 6 na wyjście na dwór mimo mżawki. Udało się to dzięki sile przekonywania oraz naszej ambicji. Wydaję nam, że zrobiliśmy duży postęp przy pracy w grupie oraz nauczyliśmy się wielu nowych umiejętności które przydadzą się nam w przyszłości.