Drugie podejście do Szkoły z Klasą okazało się dla nas rzeczywystym wyzwaniem. Design thinking to zorganizowany i zespołowy proces tworzenia innowacyjnych rozwiązań oparty na empatycznym zrozumieniu potrzeb i motywacji odbiorców. Jak zastosować tę biznesową metodę w edukacji? W teorii projektowane przez nas rozwiązanie powinno możliwie najlepiej odpowiadać na faktyczne potrzeby grupy docelowej, które poznajemy dzięki ich dogłębnemu zbadaniu. Sam proces tworzenia rozwiązania opiera się na kreatywności różnorodnego zespołu, wychodzi poza schematy i jest efektem testowania prototypu oraz udoskonalania go na podstawie zebranej informacji zwrotnej.
Wyszłyśmy więc od naszych potrzeb i doszłyśmy do nieszablonowych wniosków: chcemy zrealizować z uczniami projekt społeczny (żeby nie kreować potrzeb pod program, w którym uczestniczymy), który będzie jednocześnie częścią dużego międzynarodowego projektu o ochronie środowiska, w którym mamy wraz z innymi pięcioma szkołami stać się Szkołą Zrównoważonego Rozwoju.
Po kreatywnym podejściu do problemu dalej bardzo uczciwie pracujemy według metody design thinking. Za nami już dwa spotkania grupy projektowej. Po empatyzacji, personie i diagnozie potrzeb - u nas za pomocą Jamboard - określiliśmy nasze najważniejsze potrzeby. Przed nami etap 3, czyli generowanie pomysłów i szukanie rozwiązania.