Okazało się, że odpowiedź na tytułowe pytanie nie jest taka trudna, jeśli odpowiadamy i pracujemy wszyscy razem metodą design thinking 😊.
Zdiagnozowaliśmy cztery główne potrzeby, czyli problemy, z którymi stykamy się na przerwach. Na kolejnym spotkaniu generowaliśmy pomysły, jak można je rozwiązać. Zaplanowaliśmy prototypy, by sprawdzić wybrane rozwiązania.
Część sal na drugim piętrze szkoły pozostaje na przerwach otwarta, dzięki temu uczniowie mają miejsce, by w spokoju zjeść posiłek lub poczytać książkę. Do sali 35 trafiły gry planszowe i szachy, Na każdej przerwie są w niej uczniowie, którzy swój czas poświęcają na wspólny międzyklasowy odpoczynek przy planszówkach 😍.
Na ostatnim piętrze zrobiło się ciszej i przytulniej. Stół do tenisa stołowego (i oczywiście wszyscy gracze ze swoimi głośnymi "tenisowymi" emocjami) trafił na parter do szatni. Na górze pojawiły się kolorowe kanapy. Zastanawiałyśmy się, jak zrobić prototyp tego rozwiązania i wybrałyśmy zwiezienie bezpłatnych kanap z OLX. Ten pomysł jednak nie wypalił, a Ksiądz Dyrektor stanął na wysokości zadania i ... kupił pierwszą, prototypową kanapę.
Stopniowo kanap będzie więcej, a na zewnątrz szkoły pojawią się stoły do ping-ponga 😀.