Projekty edukacyjne 2018/2019

Taniec - poszerzanie granic

Grupa projektowa: Julia Mikos, Marta Kaczuga, Hanna Gralak, Sonia Marozawa, Basia Kukułowicz

Nasz projekt edukacyjny nosił tytuł "Taniec poszerzanie granic". Wybrałyśmy ten obszerny temat, ponieważ to on nas połączył. Uważamy, że taniec jest kreatywna forma wyrażenia siebie i swoich uczuć. Dzięki niemu możemy łatwo oderwać się od rzeczywistości i się zrelaksować. Nie wyobrażamy sobie życia bez tańca.

Ja nazywam się Julka Mikos i piszę tę wypowiedz. Wybrałam taniec hiphopowy, bo jest on dla mnie najbardziej atrakcyjny i ciekawy. Chciałabym jeszcze lepiej to poznać. Jednak trzeba pamiętać ze hip hop to kultura, która sama w sobie jest bardzo interesująca. Jak na razie jest to taniec, który najbardziej o mnie przemawia, choć tak naprawdę kocham wszystkie style tańca.

Marta Kaczuga wybrała jazz, bo jest to dla niej taniec pełen gracji i dokładności. Dzięki niemu łatwo wyrazić swoje uczucia. Oprócz tego jest to taniec wymagający wielkiej wytrzymałości i techniki.

Hania Gralak mówiła o tańcu musicalowym. Wybrała go, ponieważ łączy on w sobie różne style i jest wszechstronny. Można to również połączyć z musicalem, który Hania uwielbia.

Natomiast Sonia Marozava mówiła o tańcu nowoczesnym. Jest on dla niej najbardziej odpowiedni, ponieważ może być i energiczny, i liryczny. Po prostu czuje się w nim dobrze i czuje się dzięki niemu szczęśliwa.

Basia Kukułowicz wybrała chyba najbardziej oryginalny rodzaj tańca, czyli gimnastykę artystyczną. Jest on połączeniem tańca oraz mocnego rozciągnięcia. Basia traktuje to jako swoją pasję i odskocznia od rzeczywistości.

W ramach projektu edukacyjnego przeprowadziłyśmy warsztaty dla klas 8, w czasie których nauczyłyśmy koleżanki układu tanecznego. Aby dowiedzieć się co uczniowie naszej szkoły sądzą o naszej pasji stworzyłyśmy listę pytań, które zawarłyśmy w ankiecie. Wyniki przedstawiłyśmy w czasie prezentacji. Poszerzając swoją wiedzę przeprowadziłyśmy też wywiad z tancerzem - Damianem Lipińskim.

 

Internet versus telewizja

projekt wywiad

Grupa projektowa:

Franek Kozłowski, Michał Łazuka, Dominik Fus, Michał Szymkowski; opiekun projektu : Pani Marta Kozak

W środę  29 maja pokazaliśmy naszej szkolnej społeczności wyniki naszego projektu o konfrontacji internetu z telewizją. Celem naszej pracy było zbadanie obu mediów i wysunięcie ciekawych wniosków. Wybraliśmy taki temat, ponieważ chcieliśmy się dowiedzieć "na własną rękę" jak wygląda pozycja telewizji na rynku , gdyż wcześniej często spotykaliśmy się z opinią: "dni telewizji są już policzone" czy "wyparcie telewizji przez internet jest już pewne".

Zapytaliśmy o opinie Mateusza Borka,  Rafała Masnego oraz Bogdana Rymanowskiego. Warto też wspomnieć że  wspomniane wcześniej  osoby działały na obu płaszczyznach , ale  ich wypowiedzi często były podobne do siebie. Aby zbadać bardziej obiektywnie , przeprowadziliśmy sondaże uliczne wśród mieszkańców naszej gminy czy Warszawy. W tym wypadku (oczywiście w zależności od wieku zapytanego) odpowiedzi były skrajne różne. 

Ciekawy może okazać się też fakt, że rozpoczynając ten projekt byliśmy raczej nastawieni na wersję mówiącą o rychłym upadku telewizji, jednak coraz bardziej  wgłębiając się w ten temat stopniowo zmienialiśmy zdanie. Było to najpewniej spowodowane tym, że my jako młodzi ludzie raczej korzystamy z dóbr internetowych , niż oglądamy telewizję. 

Naszym zdaniem projekt można uznać za udany, ponieważ nie tylko wysunęliśmy dużo wniosków, ale też przełamaliśmy naszą nieśmiałość rozmawiając nie tylko gwiazdami telewizji i internetu, ale też z zwykłymi ludźmi. Podsumowując nasz projekt stwierdziliśmy, że w niedalekiej przyszłości telewizja może stracić część swoich zasięgów, lecz jej pozycja na rynku ustabilizuje się w podobnie jak radio czy gazeta.  Mamy nadzieję, że prezentacja którą pokazaliśmy skłoni uczniów naszej szkoły do refleksji oraz samodzielnego poszukiwania informacji na ten temat, gdyż problematyka mediów z ubiegłego wieku w dzisiejszych czasach jest bardzo ciekawa.

Dominik Fus

 

Od koła wodnego po silnik spalinowy

Grupa projektowa:

Łukasz Paszkot, Michał Kozarzewski, Antoni Kozłowski      Opiekun projektu : Ewa Bogusz

Głównym celem naszego projektu było pokazanie uczniom klasy 6, jak wyglądały pierwsze silniki oraz jak zmieniały się na przestrzeni lat. Dzisiaj silniki otaczają nas na każdym kroku, a ludzie zazwyczaj nie wiedzą, jak działały kiedyś, a jak działają teraz. W związku z projektem dowiedzieliśmy się jeszcze więcej o silnikach, aby stworzyć prezentację dla klasy 6. Po prezentacji zagraliśmy w internetowy quiz „KAHOOT", aby sprawdzić i utrwalić wiedzę naszych słuchaczy. Następnego dnia przeprowadziliśmy grę terenową. Na terenie szkoły (boisko i park) ukryliśmy 15 kartek z zadaniami, które uczniowie musieli odnaleźć. Przewidzieliśmy też jedno dodatkowe zadanie za 2 punkty. Polegało one na ułożeniu kształtu lub słowa związanego z silnikami. Uczniowie nie mogli odpowiadać na więcej niż jedno pytanie. Staraliśmy się urozmaicić grę, dlatego po siódmym pytaniu zabtaliśmy telefony, aby uczniowie bazowali tylko na wiedzy z prezentacji. Na oczach wszystkich zrobiliśmy silnik homopolarny. Składał się on z magnesu neodymowego, baterii i drucika miedzianego, który bardzo dobrze przewodzi prąd. Dzięki dobremu zamocowania wszystkich elementów mogliżmy zaobserwować ruch drucika wokół baterii.

Jesteśmy dumni, że udało nam się uporać ze wszystkimi problemami, które pojawiły się w czasie realizacji naszego projektu. Jednym z nich była nieprzewidziana pogoda w dniu gry terenowej. Na szczęście udało nam się namówić uczniów klasy 6 na wyjście na dwór mimo mżawki. Udało się to dzięki sile przekonywania oraz naszej ambicji. Wydaję nam, że zrobiliśmy duży postęp przy pracy w grupie oraz nauczyliśmy się wielu nowych umiejętności które przydadzą się nam w przyszłości.

 

Search